Prehrana športnika je vir energije

Prehrana športnika je vir energije, ki zagotavlja vse potrebno za dober trening in rezultate nastopov. Pogosto se prehrana športnika na žalost postavlja v ozadje, čeprav je temelj dobrega treninga in rezultata. Brez kakovostno in količinsko ustrezne prehrane aktivni rekreativec ali profesionalni športnik rezultatov treninga ali tekmovanja ne bi mogel dosegati.

 

Proteini - whey za športnike
Prehrana športnika – Whey proteini

Prehrana pred, med in po naporih

Športni rezultati in dosežki pomen prehrane lahko zlahka potrdijo. Primerjamo rezultata z zaužito optimalno prehrano in rezultat brez zaužite ali optimalno zaužite prehrane. Optimalna prehrana športnika ne zagotavlja zgolj dobrega vira energije za nastope ali treninge, ampak je pomembna tudi po nastopih ali treningih. Po nastopu ali treningu je telo športnika ali rekreativca izčrpano, potrebuje regeneracijo. V procesu regeneracije prehrana športnika pripravi za aktivnosti naslednjega dne. Pogosto je prvi obrok zaužit kmalu po nastopu oziroma treningu. Poleg ustrezne kakovosti sestavin, mora prehrana športnika zagotoviti tudi čim enostavnejšo presnovo.

To je mogoče doseči z živili, ki jih človeško telo lahko hitro in z majhnimi napori pretvori v koristi. Posebnost je prehrana športnika med treningi ali nastopi. Potrebna je ob večjih in dolgotrajnejših naporih. Težavo pri pridobivanju koristi lahko povzroči telo samo, ki se ob opravljanju obilice funkcij preprosto povedano zmede. To lahko opazimo na različne načine ter preko različnih znakov.

Človeško telo je sposobno preko znakov opozoriti na nepravilnosti v prehranjevanju, vendar jih je potrebno prepoznati ter se nanje pravilno odzvati. Preprost glavobol je lahko znak dehidracije oziroma pomanjkanje tekočine. Najslabše je v tem primeru zdraviti glavobol na klasičen način, prava rešitev je oskrba telesa s tekočino. Tako tekočina, kot hrana, se pogosto med daljšimi in večjimi telesnimi napori tudi napačno uživa. Telo nas na pomanjkanje opozori, vendar je takrat za normalno prehranjevanje največkrat že prepozno. Veliko boljši pristop za aktivne rekreativce ali športnike je zmerna in konstantna prehrana športnika med samim časovno različno trajajočim treningom ali nastopom.