Kako izbrati ustrezno usposobljenega psihoterapevta?

Vsak poklic je zase zahteven in zahteva tudi obilico znanja ter izkušenj. Zagotovo pa vsaka oseba ni enako kakovostna pri opravljanju svojega dela. Nekateri ljudje se na svojem področju izpopolnjujejo ter usposabljajo celo življenje. Za take osebe je značilno, da so veliko bolj kakovostne in imajo posledično tudi veliko več dela. Med najbolj iskanimi poklici v zadnjem času je tudi poklic psihoterapevta. Zanj velja, da mora biti na svojem področju izjemno usposobljen, v nasprotnem primeru je njegovo delo morda celo škodljivo za določenega posameznika. Toda, kako lahko zase ali za svoje najbližje izberemo ustrezno usposobljenega psihoterapevta? Najlažje si ga bomo izbrali s pomočjo mnenj drugih ljudi, ki so že imeli izkušnje s psihoterapijo.

Na spletu je veliko dobre izbire

Večina ljudi storitve vedno pogosteje išče tudi po spletu. Na njem imajo svoje spletne strani tudi najbolj priznani ter hkrati priljubljeni psihoterapevti, ki so usposobljeni na zelo visokem nivoju. Če torej nujno potrebujemo pomoč takega strokovnjaka, ga lahko najlažje izberemo kar preko ustrezne spletne strani. Ko imamo nekaj ponudnikov v finalu, se s pomočjo referenc odločimo za tistega, ki ga bomo za svoje težave izbrali sami. Preverimo še ceno in če nam ta ustreza, je izbira potrjena.

Psihoterapevta najdemo na spletu in lahko je dobra rešitev težav
Rešite težave z depresijo s pomočjo psihoterapevta

Prvi stik ter občutek, da smo se odločili prav

Preko spleta pa lahko najdemo tudi kontakt, preko katerega se lahko najlaže in tudi najhitreje naročimo na psihoterapijo. Že pri prvem stiku z njim, ki ga lahko opravimo preko telefona ali e-maila, lahko kaj hitro ugotovimo, da smo se odločili prav in da imamo opravka z izjemno prijetno osebo, ki nas bo rešila osebnih težav.

Oglje za beljenje zob je primerno tudi kot darilo

Za vsakega posameznika je dokaj pomembno tudi to, kako izgleda njegov nasmeh. Nekateri ljudje pa so s tem še kako zelo obremenjeni, zato stalno sledijo novostim, ki jim jih ponuja trg. Vse več ljudi se odloča za beljenje zob saj želijo posnemati televizijske in filmske zvezde. Na spletu se nahaja veliko različnih izdelkov s katerimi si lahko pobelimo zobe. Pri tem je potreba paziti, da so naravni in ne poškodujejo sklenine.

Za bolj bele ter lepše zobe, vsekakor pa tudi nasmeh, je v zadnjem času izjemno pomembno sredstvo tako imenovano oglje za beljenje zob. Nekateri ga kupijo zase, obenem pa še za nekaj ljudi in ga jim podarijo kot darilo za rojstni dan ali pa ob kaki drugi podobni priložnosti.

Oglje za beljenje zob je popularno

Le kdo ne pozna beljenja zob?

Zagotovo ste že slišali za postopek, ki se imenuje beljenje zob. Gre za postopek, ki postaja vedno bolj priljubljen, čeprav je treba zanj odšteti kar nekaj denarja, poleg tega pa je treba vsaj trikrat obiskati našega zobozdravnika. Ravno zaradi tega si velika večina ljudi beli zobe kar sama, in sicer tudi z ogljem, ki je namenjeno beljenju zob.

Po oglje za  beljenje zob na splet

In kje lahko tako aktivno oglje iz kokosovih lupin najlaže kupimo ter dobimo? Najlažja pot do takega sredstva je prav zagotovo splet oziroma obisk spletne trgovine. Le nekaj klikov in drobiža, pa je tovrstno oglje za televizijski nasmeh že pri nas doma.

Tako lahko začnemo z lastnim postopkom beljenja zob, ki pa nikakor ni zahtevno. Vsa potrebna navodila dobimo v kompletu, ki so ga nam poslali domov, takoj po naročilu preko spleta. Učinek kmalu opazijo tudi naši prijatelji, zato tudi oni v kratkem naročijo tovrstno belilo, ki se tudi pri njih izkaže za dovolj učinkovitega, da ga lahko priporočajo naprej. Več: https://studentska-trgovina.si/

Botoks je učinkovita in neškodljiva terapija

Botoks je učinkovita in neškodljiva terapija. Botoks se uporablja pri blaženju prvih gubic, katere so posledica močne obrazne mimike ter naravnega procesa staranja kože. Obrazna mimika je osebna lastnost, v primerjavi z drugimi osebami pa bolj ali manj izrazita. Temu primerno se lahko obrazne gube pojavijo prej ali kasneje. Različne pa so tudi same gube, glede na lokacijo ter izrazitost. Prav tako je proces staranja kože od osebe do osebe različen. Na proces staranja kože vplivajo genski dejavniki, način življenja, stres, onesnaženje zraka, nezdrava prehrana ter razni drugi dejavniki.

Na genske dejavnike veliko ne moremo vplivati, lahko pa upoštevamo izkušnje sorodnikov. Več vpliva imamo na način življenja, izbiro okolja ter razne druge dejavnike. Način življenja izbiramo sami, podobno življenjsko okolje. Eno in drugo pa je za mnoge kot železna srajca. Vendar imamo na drugi strani možnost razmisleka, kaj je pomembnejše. Lastno zdravje ali ustaljeni načini življenja in življenjsko okolje. Delovanje procesa starosti se zato lahko opazi v različnih starostih, najpogosteje pa do petindvajsetega do tridesetega leta starosti. Najprej se opazijo drobne gubice med obrvmi in okrog oči. Na tem predelu obraza se botoks največ uporablja.

botoks terapija

Botoks deluje tako, da začasno onemogoči signal. To je signal, ki povzroča krčenje mišic.

Selektivna sprostitev mišic, ki povzročajo gube

Prehodno delovanje pomeni, da učinek s časoma preneha sam od sebe. Botoks največkrat deluje še vsaj pol leta po terapiji, nato je treba terapijo ponoviti. Pri terapiji je pomembno analizirati mišice ter poiskati najbolj aktivno. Vanjo se vbrizga botoks, s tem pa se zmanjša njena aktivnost.

Količina vbrizganega botulinskega toksina tipa A mora biti natančno določena. Odvisna je predvsem od velikosti mišice ter želenega učinka. Z preveliko količino se lahko doseže neželen stranski učinek, to je nesposobnost uporabe ali nezmožnost premikanja obraznih mišic. Botoks v premajhnih količinah na drugi strani povzroči, da estetska sprememba praktično ni opazna.

Indeks telesne mase tvori razmerje med višino in težo

Indeks telesne mase je antropološka mera, ki jo tvori razmerje med telesno višino in težo. Največkrat je indeks telesne mase domena oseb, ki zelo skrbijo za svoje osebno zdravje. Z indeksom telesne mase se poleg tega ukvarjajo osebe, ki imajo pretirano telesno težo glede na telesno višino.

indeks telesne mase ali ITM

Antropološka mera, ki govori o optimalni skrbi za zdravje

Pretirana teža ima dve skrajnosti, indeks telesne mase ju označuje kot debelost in suhost. Debelost označuje indeks telesne mase nad trideset, suhost pa pod osemnajst in pol. Med skrajnostma imamo normalno telesno maso oziroma zvečano telesno maso. Normalna ali zvečana telesna masa je optimalni indeks telesne mase oziroma njegov približek. Z nekaj kilogrami odstopanja si ne gre beli glave, če seveda ob tem naredimo vse potrebno za zdravo življenje. Mnogi rekreativci ali športniki zato indeks telesne mase ne upoštevajo tako, kot druge meritve. Prav tako je za navadne smrtnike priporočljivo občasno indeksu telesne mase dodati druge meritve. Zgled so lahko rekreativci, ki se lahko gibajo v območju optimalnih vrednosti rekreacije ter se na splošno počutijo dobro. Z znižanjem telesne mase v območje normalne telesne mase se lahko obratno njihovo počutje poslabša, postanejo šibki ter nesposobni doseganja optimalnih rezultatov izbrane rekreacije. Svetovna zdravstvena organizacija dodatno pozna indeks telesne mase za različne skupine ljudi. Razlikujejo se v starosti, spolu in drugih značilnosti. Starejše generacije imajo zato normalno telesno težo nekoliko višjo kot mlajše generacije. Prav tako so razlike med moškim in ženskim spolom. Za ženski spol je optimalni indeks telesne mase nekoliko nižji, kot optimalni indeks telesne mase za moški spol. Z upoštevanjem razlik je redno merjen optimalen indeks telesne mase zelo dober pokazatelj zdravega načina življenja. Zaznana odstopanja so znak, da je potrebno za uvesti spremembe. Največkrat je potrebno spremeniti zdravo prehranjevanje, gibanje, čas spanja, s tem se indeks telesne mase v razmeroma kratkem času vrne v optimalne okvire.

Odstranjevanje klopa izvedemo z veliko mero občutka

Odstranjevanje klopa mora biti izvedeno z velko mero občutka, poznati obustni aparat klopa tudi ni odveč. S tem bo odstranjevanje klopa potekalo z upoštevanjem naravnih značilnosti ter se izogibalo nesmiselnih in zdravju škodljivih aktivnosti. Obustni aparat mogoča, da je sesanje krvi nemoteno po potrebi več dni oziroma drug prehranjevanju ustrezen čas.

Obustni aparat in velikost loči klopa od ostalih pršic

Velikost klopa je odvisna tudi od prehranjevanja ter vremenskih razmer na območju bivanja v času razvoja. Za odstranjevanje klopa je pomembno poznati robustni obustni aparat. Njegova največja značilnost je koničasti jeziček, strokovno imenovan hipostoma. Po celotni površini je koničast jeziček obrastel z ostrimi, nazaj zakrivljenimi zobci. Z njim se med hranjenjem tesno drži žrtve, zato je odstranjevanje klopa zahtevnejše.

Druga pomembna posebnost za odstranjevanje klopa je izločanje sline. V njej se nahajajo encimi, ki so zaviralci imunskega odziva, strjevanja krvi ter blag anestetik. Ta posebnost je za odstranjevanje klopa pomembna, ker je z pretirano uporabe sile večja možnost izločanja dodatne količine sline. Z njo želi klop povečati učinek anestetika. Posebna nevarnost velja za eno od možnih bolezni, katere prenos se vrši prav na območju obustnega aparata. Pri drugi bolezni se vir okužbe nahaja v prebavnem sistem klopa, zato je prenos zakasnjen za največkrat dan ali dva.

Poznavanje načina ugriza klopa oziroma uboda, prehranjevanja, pritrjevanja klopa in druge značilnosti nas bodo prepričale, da je najboljše orodje za odstranjevanje klopa posebna pinceta. S posebno obliko omogoča, da se klopa prime na najbolj primernem mestu tik ob koži. Vendar smo s tem naredil zgolj prvi korak. Nadalje klopa počasi vlečemo stran od mesta vboda. S tem bomo preprečili večjo reakcijo klopa, na drugi strani pa tudi možnost, da klopa pretrgamo. To pa pomeni dodatno nevarnost za človeka. Ob tem naredi odstranjevanje klopa večjo škodo, saj je potencialna nevarnost na mestu vboda še vedno pritrjen obustni organ klopa.

Več o odstranjevanju klopa. 

Prehrana športnika je vir energije

Prehrana športnika je vir energije, ki zagotavlja vse potrebno za dober trening in rezultate nastopov. Pogosto se prehrana športnika na žalost postavlja v ozadje, čeprav je temelj dobrega treninga in rezultata. Brez kakovostno in količinsko ustrezne prehrane aktivni rekreativec ali profesionalni športnik rezultatov treninga ali tekmovanja ne bi mogel dosegati.

 

Proteini - whey za športnike
Prehrana športnika – Whey proteini

Prehrana pred, med in po naporih

Športni rezultati in dosežki pomen prehrane lahko zlahka potrdijo. Primerjamo rezultata z zaužito optimalno prehrano in rezultat brez zaužite ali optimalno zaužite prehrane. Optimalna prehrana športnika ne zagotavlja zgolj dobrega vira energije za nastope ali treninge, ampak je pomembna tudi po nastopih ali treningih. Po nastopu ali treningu je telo športnika ali rekreativca izčrpano, potrebuje regeneracijo. V procesu regeneracije prehrana športnika pripravi za aktivnosti naslednjega dne. Pogosto je prvi obrok zaužit kmalu po nastopu oziroma treningu. Poleg ustrezne kakovosti sestavin, mora prehrana športnika zagotoviti tudi čim enostavnejšo presnovo.

To je mogoče doseči z živili, ki jih človeško telo lahko hitro in z majhnimi napori pretvori v koristi. Posebnost je prehrana športnika med treningi ali nastopi. Potrebna je ob večjih in dolgotrajnejših naporih. Težavo pri pridobivanju koristi lahko povzroči telo samo, ki se ob opravljanju obilice funkcij preprosto povedano zmede. To lahko opazimo na različne načine ter preko različnih znakov.

Človeško telo je sposobno preko znakov opozoriti na nepravilnosti v prehranjevanju, vendar jih je potrebno prepoznati ter se nanje pravilno odzvati. Preprost glavobol je lahko znak dehidracije oziroma pomanjkanje tekočine. Najslabše je v tem primeru zdraviti glavobol na klasičen način, prava rešitev je oskrba telesa s tekočino. Tako tekočina, kot hrana, se pogosto med daljšimi in večjimi telesnimi napori tudi napačno uživa. Telo nas na pomanjkanje opozori, vendar je takrat za normalno prehranjevanje največkrat že prepozno. Veliko boljši pristop za aktivne rekreativce ali športnike je zmerna in konstantna prehrana športnika med samim časovno različno trajajočim treningom ali nastopom.

Tipični znaki depresije so dolgotrajna žalost ter pomanjkanje volje

Znaki depresije se pogosto kaže kot dolgotrajna žalost ter pomanjkanje volje za sicer priljubljene aktivnosti. Zaradi naštetega se pogosto začne krog negativnih sprememb v življenju, ki vplivajo na osebo samo ter ljudi v njegovi bližini. Sodobno življenje nudi človeku veliko izzivov, ki pa jih mora biti sposoben zaznavati, sprejemati in obvladovati sebi v korist. Na drugi strani se je potrebno zavedati, da depresija ne izbira pretirano ter s tipičnimi znaki lahko prizadene vsako osebo. Potrebno se je problemov zavedati ter poiskati strokovno pomoč. Problem v zavedanju je predvsem podobnost znakov z drugimi zdravstvenimi težavami. Znaki depresije se lahko pokažejo kot pomanjkanje spanca, vendar hkrati poznamo tudi druge možne vzroke.

depresija - bolezen
zdravila včasih niso dovolj za odpravo depresije

Pasti sodobnega življenja

Sodoben človek bi se v takih primerih moral zavedati predvsem vsega, kar mu sodobno življenje nudi. Slab spanec ali drugi telesni oziroma duševni znaki, morajo biti najprej osebno aktivno obravnavati. Po slabem spancu moramo zato ugotoviti, ali znaki kažejo na možnost depresije ali kakšna druga težava. Slab spanec lahko povzroča tudi zahtevna naloga naslednji dan, možna je pretirana utrujenost ali izčrpanost, slaba, neprimerna hrana ali pijača, prebavne motnje in podobno. Znaki depresije se kažejo predvsem v daljšem obdobju njihovega trajanja. Zato slab spanec eno noč ali drugo krajše obdobje najverjetneje še niso znaki depresije. Ko se z znaki soočamo dlje časa in ne najdemo drugih možni vzrokov, je čas za iskanje pomoči. Kje iskati pomoč je dobro vprašanje, saj se človeku danes nudi več možnih oblik pomoči. Ena od možnosti je primerjava naših znakov z znakih drugih oseb, pri katerih so strokovno ugotovljeni znaki depresije. Če je temu tako, ne smemo odlašati z iskanjem strokovne pomoči in obravnave znakov. Najboljša prva pomoč je osebni zdravnik, ki nas pozna dlje časa ter spremlja naše zdravstveno stanje na daljši rok. Osebni zdravnik bo ocenil ali znaki depresije kažejo na resne težave ter nas napotil do specialistov.

preberite še: Le zdravila pa niso dovolj – članek Vzajemne za več uporabnih informacij.

Obvezno zdravstveno zavarovanje zagotavlja organizirano varovanje zdravja

Obvezno zdravstveno zavarovanje zagotavlja varovanje zdravja v primeru bolezni ali drugih zdravstvenih težav.

Pravico do zdravstvene oskrbe obvezno zdravstveno zavarovanje zagotavlja vsem plačnikom in upravičencem. Osnovna zdravstvena oskrba je zavarovancem zagotovljena vedno. Zdravstvene storitve v nekaterih primerih obvezno zdravstveno zavarovanje ne krije v celoti, manjši del morajo zavarovanci doplačati. Druga opcija je sklenitev prostovoljnih zavarovanj. Kritje razlike med polno in priznano vrednostjo krije dopolnilno zdravstveno zavarovanje, dodatno ali nadstandardno zavarovanje pa zagotavlja več pravic. Skleniti prostovoljno in obvezno zdravstveno zavarovanje pomeni pridobiti bolj popolno zdravstveno oskrbo. S tem odpade doplačilo razlik zdravstvenih storitev, zdravstvenih pripomočkov in zdravil, proces zdravljenja pa se z nadstandardnim zavarovanjem skrajša. Delujoče obvezno zdravstveno zavarovanje zagotavlja slovenski javni zavod z imenom Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, ustanovljen je bil marca leta tisoč devetsto dvaindevetdeset. Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije ima status javnega zavoda, sedež ima v Ljubljani, na območju Slovenije deluje deset območnih enot in petinštirideset izpostav. Osrednja območna enota v Ljubljani ima še izpostave v Cerknici, Domžalah, Grosuplju, Hrastniku, Idriji, Kamniku, Kočevju, Litiji, Logatcu, Ribnici, Trbovljah, na Vrhniki in v Zagorju. Območna enota Maribor ima izpostave v Lenartu, Ormožu, na Ptuju in v Slovenski Bistrici. Pod območno enoto Celje sodijo izpostave v Laškem, Slovenskih Konjicah, Šentjurju pri Celju, Šmarjah pri Jelšah in Žalcu. Območna enota Kranj ima izpostave na Jesenicah, v Radovljici, Škofji Loki in Tržiču. Na območju Primorske sta območni enoti Koper in Nova Gorica, z izpostavami v Ilirski Bistrici, Izoli, Piranu, Postojni, Sežani, Ajdovščini in Tolminu. Območne enote so še v Krškem, Murski Soboti, Ravnah na Koroškem ter v Novem mestu ter izpostavami v vseh večjih mestih na teritoriju območnih enot. Novembra leta tisoč devetsto devet in devetdeset je Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije izvajanje prostovoljnih zdravstvenih zavarovanj prenese na Vzajemno zdravstveno zavarovalnic. Najpomembnejša dejavnost ostaja obvezno zdravstveno zavarovanje, prostovoljna zavarovanja pa zagotavljajo kakovostnejšo zavarovalniško storitev.

Obvezno zdravstveno zavarovanje omogoča urejeno delovanje zdravstvenega sistema.

Vaje za hujšanje v fitnes centrih

Vaje za hujšanje nam danes nudi praktično vsak fitnes center.

Strokovno določene in nadzorovane vaje za hujšanje so najboljša izbira ter najhitrejša pot do idealne telesne teže. Idealna teža je teoretično pridobljena tudi samostojno, vendar zahteva takšna alternativa veliko znanja. Strokovno zasnovane vaje za hujšanje temeljijo na predhodni analizi stanja, ciljih ter zmožnostih. Vsak strokovnjak nam bo lahko na podlagi analize ter izkušenj določil možen dosegljiv cilj. Da ga bomo dosegli, pa moramo vaje za hujšanje izvajati po programu. Z najemanjem strokovnjakov imajo mnoge osebe predsodke, ki pa najpogosteje niso upravičeni. Tako kot ne more naše strokovno in profesionalno znanje začetnik pridobiti čez noč, tudi v fitnes centru ne more začetnik postati čez noč strokovnjak. Prednost strokovne podpore je v učinkovitosti, hitremu doseganju ciljev brez odvečnih naporov, predvsem pa brez odvečnih poškodb in drugih negativnih posledic. Individualno lahko isti učinek dosežemo predvsem z enakim znanjem in izkušnjami, v nasprotnem primeru bomo porabili več časa ter bili izpostavljeni večjemu tveganju za nastanek poškodb. Predno začnemo samostojno izvajati vaje za hujšanje v fitnes centru, moramo poznati vadben prostor, vadbene naprave. Vadben prostor v fitnes centrih ni oblikovan naključno, ampak namensko. Vadbene naprave na katerih lahko izvajamo vaje za hujšanje tudi niso razporejene poljubno, ampak so postavljene na točno določeno mesto po tehtnem premisleku. Osnovna razdelitev je zasnovana glene za značilnosti in cilje vadbe. Tako imamo del za izboljševanje vzdržljivosti ter dvig funkcionalnih sposobnosti srčno žilnega sistema in dihalnega sistema ter del za razvijanje moči. Obstaja pa tudi del z drogovi, utežmi in ročkami, ki je namenjen pridobivanju čim bolj skladnega mišičja. V prvem delu bomo našli sobna kolesa, aparate za veslanje, tekaške proge ter razne druge naprave, v drugem delu razne bolj ali manj kompleksne vaje. Primer manj kompleksne vaje je upogib v komolcu, bolj kompleksne pa vaje mišične skupine.

Vaje za hujšanje lahko dosežejo učinek v razmeroma kratkem času, preverite vaje tudi tukaj

Klop je nevaren zajedavec

Klop je nevaren zajedavec, ki ga v mnogih primerih s prostim očesom težko opazimo.

Največkrat se klop nahaja na vegetaciji, kjer si izbere najboljše mesto za prehod na žrtev. Na vegetaciji bomo opazili predvsem klopa v višji razvojni fazi, nižje so komaj vidne. Ugriz klopa je za človeka lahko zelo nevaren, saj je klop prenašalec številnih hudih bolezni. Najbolj izstopata klopni meningitis in borelioza. Za klopni meningitis obstaja cepivo, ki ga prejmemo v več odmerkih. Po prvem cepljenju je priporočljivo cepljenje ponoviti čez tri ter nato pet let. Klop ima v Sloveniji odlične pogoje za preživetje, nevarnost za okužbo pa je odvisna od bolezni. Obolevnost za klopnim meningitisom je teritorialno drugačna, kot obolevnost za boreliozo. Vsekakor pa klop ni nujno razlog zato, da bi se odpovedali obisku njegovega življenjskega prostora. Gozdovi v poletni pripeki prijajo tudi človeku, zato se v njih rad nahaja. Najbolj pogosti obiskovalci gozdov se tudi ne bojijo klopa, ker poznajo številne preventivne ukrepe. Prvi preventivni ukrep je cepljenje, sledi zaščita z raznimi kemijskimi sredstvi, pravilno izbiro obleke in obutve ter na koncu pregled ob povratku domov. Gobarji, nabiralci gozdnih sadežev in zelišč ter razne druge osebe, so preventivne ukrepe do potankosti spoznali ter jih vestno in rutinirano izvajajo. Zato se pogosto podajajo v gozd, ki je najboljši življenjski prostor klopa. Klop tudi statistično dokazano ni nevarnost nekaterih poklicev, ki se opravljajo na življenjskem prostoru klopa ter imajo zakonsko predpisano cepljenje. Odstotek obolelih v tej skupini je bistveno manjši, kot število drugih obolelih oseb. To so predvsem rekreativci ter druge osebe, ki v gozd zahajajo v prostem času. Zato lahko zaključimo, da je klop lahko tudi obvladljiva nevarnost. Poleg naštetih ukrepov, lahko človek veliko nevarnosti prepreči že s svojim ravnanjem in obnašanjem v gozdu. Tak primer je gibanje, ki se izogiba stiku z praprotjo in drugo podrastjo.

Klop se pogosto nahaja na koncu podrasti, kjer v tipičnem položaju čaka na žrtev. Za dodatne informacije se obrnite na spletno stran https://www.sos-klop.si/klop.