Odmevne tekaške prireditve pri nas

Tek je najbolj priljubljena oblika rekreacije, saj gre za zelo enostavno dejavnost, ki ne zahteva posebnega napora. Posledično je zelo bogata tudi ponudba rekreativnih in tekmovalnih prireditev, ki iz leta v leto raste. V toplejšem delu leta bi kar težko našli kakšen vikend brez kake tekaške prireditve, pa tudi pozimi se redno organizirajo razni teki. Nekatere prireditve so zelo odmevne in privabijo tudi številne tekače iz tujine. Gotovo gre izpostaviti Ljubljanski maraton, ki ob koncu oktobra obnori prestolnico in poskrbi za največji tekaški spektakel pri nas. Gotovo k uspehu takšne tekaške prireditve veliko pripomore tudi pridobljeni ugled in promocija organizatorja. Podobno velja pri drugih odmevnih prireditvah, poleg nekaterih maratonov gre izpostaviti recimo dobrodelni tek Wings for Life in DM tek za ženske, množično udeležbo pa imajo tudi teki v sklopu dogodka Pot ob žici. Takšne tekaške prireditve so dobro znane in imajo množično udeležbo, so pa primerne tudi za rekreativce.

Preberi več na tomassport2.si

Druge tekaške prireditve

Seveda pa se preko celega leta organizirajo tudi druge tekaške prireditve, ki si zaslužijo pozornosti. To so lahko rekreativni teki, lahko pa tudi tekmovanja, ki so načeloma odprta za vse udeležence, ki se prijavijo in plačajo startnino. V Sloveniji so vedno bolj priljubljena tekmovanja v teku v naravi, predvsem izstopajo gorski teki, tudi nekateri ultramaratoni, ki so pri nas precej priljubljeni. Med uspešne mednarodne tekaške prireditve moramo recimo prišteti dogodek Ultra Trail Vipava Valley, festival teka v naravi v vipavski dolini, najstarejšo tradicijo ima Gorski maraton štirih občin v Podbrdu, stalno pa se porajajo nova tekmovanja te vrste. Praktično vsak kraj ima tudi svoj tradicionalni tek v sklopu kakšnega sejma ali praznika, enako velja za tekaške prireditve, ki vključujejo tek na kakšen hrib. Ponudbe je res ogromno, le najti jo je treba – gotovo bo prav vsak tekač našel idealno rekreativno ali tekmovalno prireditev.

SUP deska za nepozaben oddih ob morju

Novosti so vsekakor dobrodošle, tudi pri poletnem oddihu ob morju se to lepo pokaže. Seveda ni smiselno za vsako ceno slediti zadnjim trendom, a nekateri predlogi so zelo privlačni in novosti se pogosto splača preizkusiti. Še posebej če gre za takšne zadeve, kot je SUP deska. Supanje je priljubljena aktivnost ob morju, pa tudi na jezerih in mirnih rekah, saj ponuja zelo razgibano obliko rekreacije za staro in mlado. Predvsem pa omogoča izvajanje novih aktivnosti ob morju – ne bo šlo več le za poležavanje na plaži in plavanje v morju, temveč omogoča SUP deska nove možnosti za popoln izkoristek prostega časa na dopustu. Za nameček pa gre tudi za priljubljeno družabno aktivnost, ki v skupini pomeni še dodatno zabavo. Ker je supanje primerno tudi za začetnike, skorajda ni razloga, da se ne bi posvetili tej aktivnosti – nenazadnje bo SUP deska verjetno največ zabave ponudila prav v začetni fazi, ko se še učimo vzdrževati ravnotežje na razburkani morski gladini.

SUP deska in preostala oprema

Za supanje ne potrebujemo veliko opreme, nekaj kosov pa seveda vseeno nujno rabimo. SUP deska je en izmed teh, seveda si brez ustrezne deske supanja ne moremo predstavljati. Poleg deske pa gotovo pride na misel še en kos opreme, to je veslo, ki je prav tako nujno za supanje oziroma stoječe veslanje na deski. SUP deska je običajno napihljiva, tako da bomo verjetno potrebovali še zračno tlačilko, za priročno pa se izkaže tudi torba za prenašanje ali prevažanje supa. Omeniti gre še nekaj dodatne opreme, predvsem varnostno opremo – uporabljajo se rešilni jopiči in lahke čelade, ne pozabimo še na vrvico, s katero bo SUP deska vedno povezana na uporabnika. Opremo je najbolj smiselno kupiti kar v kompletu, na voljo pa so tudi ponudbe najema opreme, kar je pogosto še boljša možnost. Kupite jo lahko kar preko spletne strani Hervis.si.

Hujšanje naj bo zdravo

V zasledovanju idealne postave in čim nižje telesne teže se pogosto poslužujemo takšnih in drugačnih diet, pa tudi drugih ukrepov, ki morda vodijo do pričakovanih rezultatov, še pogosteje pa povzročijo več škode kot koristi. Zdravo hujšanje je vsekakor možno, a je dolgotrajno in zahtevno, pa tudi ne dobičkonosno za tiste, ki promovirajo manj učinkovite in manj zdrave alternative. Treba se je torej izogibati mamljivim ponudbam in neverjetnim obljubam tistih, ki nas želijo prepričati v nakup kakšnih izdelkov za hujšanje ali pa želijo pridobiti stranke za fitnes. Zdravo hujšanje je možno le tako, da se ga lotimo sami, in to s spremembami v lastnem življenjskem slogu. Ni treba vseh navad obrniti na glavo – najbolj zanesljivo bo hujšanje z majhnimi prilagoditvami, predvsem v kuhinji.

Hujšanje v trebuh je vedno aktualno vprašanje
Hujšanje naj bo zdravo.

Zdravo hujšanje se začne v kuhinji

Glavni cilj hujšanja je običajno ta, da znižamo telesno težo. Pozitivnih posledic je še več, a teža je tisti podatek, ki je najbolj oprijemljiv in omogoča oblikovanje dosegljivega cilja. Edina pot do nižje teže pa je ta, da telo porabi energijo, ki je shranjena v maščobnih oblogah. To lahko dosežemo le na en način, namreč tako, da omejimo vnos energije in zvišamo porabo. Telo bo začelo porabljati shranjeno energijo, to pa se bo pokazalo v izgubi kilogramov.

Zdravo hujšanje zahteva prilagoditev prehrane. V grobem je dovolj že to, da omejimo energijsko vrednost živil, ki jih uživamo, torej ni treba povsem presedlati na tako imenovano zdravo prehrano. Shujšati je možno tudi s tortami in čokolado, če le omejimo porcije na količino, ki v telo vnese manj energije kot jo porabimo. A to seveda ni zdravo hujšanje, ki takšno hrano nadomesti z nizkokalorično in bolj hranilno hrano, ki ponuja dolgotrajnejši občutek sitosti in vnese v telo več uporabnih hranil. Prilagoditev prehrane za zdravo hujšanje dopolnimo še z rednim gibanjem, pri tem pa nato na dolgi rok vztrajamo. Prberite si več na blogu Linea Snelle.

Najboljši nasveti za zdravo hujšanje

Pod pojmom zdravo hujšanje smatramo izgubljanje telesne teže na tak način, ki telesu na dolgi rok ne bo škodil. Zato odpade vsakršno stradanje ter uporaba umetnih dodatkov ter prehranskih nadomestil. Zelo veliko pozornost morate nameniti tudi temu, kaj boste jedli. Svetujemo vam, da v telo vnesete čim manj sladkorja, mastnih mesnih in mlečnih izdelkov, barvil in konzervansov, saj boste tako težje dosegli svoj zastavljeni cilj. Za zdravo hujšanje posebej priporočamo naravno in organsko pridelana živila ter skrbno načrtovan jedilnik. Seveda ne pozabite tudi na telesno aktivnost. Vse skupaj bo v veliko pomoč pri izgubljanju prevelikega števila kilogramov.
Zdravo hujšanje temelji na enostavni matematični formuli: pokuriti morate več kalorij, kot jih zaužijete. To lahko storite na 3 različne načine:

  • pojeste manj kalorij in pri tem niste telesno aktivni,
  • poskrbite za večjo telesno aktivnost ter ne spremenite svoje prehrane,
  • kombinirate lahko oba zgoraj omenjena načina, saj boste tako svoje telo oklesali veliko hitreje.

Seveda morate pri tem spremeniti tudi svoj odnos do hrane. Jeste zato, da živite, in ne obratno. Zavedati se morate dejstva, da boste le s spremenjenim načinom življenja svojo novo težo tudi obdržali.
Še nekaj nasvetov za zdravo hujšanje:
Za hujšanje obstajajo številne diete, ki pa se žal v večini primerov dolgoročno sploh ne obnesejo. Zato raje upoštevajte iztočnice za zdravo hujšanje:

  • Iz prehrane izločite belo moko ter bel sladkor, na dan pa zaužijte več manjših obrokov.
  • Zdravo hujšanje začnite postopoma, drugače vam bo motivacija vse prehitro upadla. Zmanjšajte si porcije, ki si jih naložite na krožnik, ter poskrbite, da bodo na jedilniku predvsem zdrava živila ter veliko sadja in zelenjave
  • Nezdrave razvada ukinite ter jih zamenjajte z zdravimi. Primer: če ste ljubitelji peciva, zamenjajte pecivo iz bele moke za polnozrnato pecivo. Namesto mlečne čokolade si raje privoščite košček temne čokolade z velikim deležem kakava. In tako naprej …
  • Pazite tudi na to, kaj popijete. Privoščite si naravne, nesladkane sokove, predvsem pa nesladkan čaj in vodo. Tako v telo ne boste vnašali nepotrebnih kalorij. Za več nasvetov za zdravo hujšanje preberite blog na spletni strani Linea Snelle.

Tekaški pas in druga primerna oprema za tek

Pogosto se vprašamo, zakaj se vedno več ljudi ukvarja s tekom. Odgovor je verjetno ta, da vse več raziskav kaže na to, kako zelo pomembna in zdrava športna aktivnost je to. Izjemno dobro namreč vpliva na človekovo počutje in posledično tudi na zdravje.

 

Z njim se tako ukvarjajo prav vse generacije ljudi, od tistih najmlajših pa vse do izjemno starih ljudi, za katere si sploh ne bi mislili, da bi jih tek lahko sploh še opogumljal. Moramo pa reči, da taki ljudje že na prvi pogled delujejo izjemno energični in imajo tudi večjo voljo do vsega, kar se lotevajo v svojih življenjih.

Kakšen mora biti tekaški pas

Za ukvarjanje s tekom pa je seveda najbolje, če imamo za to tudi primerno opremo. Tudi od nje je v največji meri odvisno, kako se bomo med tekom počutili. Pri tem mislimo na obleko, obutev in tudi na vse dodatne pripomočke, ki so izjemno zaželjeni. Med njimi je tudi tekaški pas za bidon, ki je za mnoge uporabnike nepogrešljivi pripomoček, ki ga imajo med tekom vedno na sebi.

Pas za tek, kamor lahko spravimo vse, kar nujnega potrebujemo med tekom

Tekaški pas je v resnici eden od najpomembnejših pripomočkov, ki jih tudi strokovnjaki priporočajo za vse ljudi, ki so strastni tekači. Vanj lahko spravijo marsikatero zadevo, ki je med tekom in tudi v času pavze nujna.

Najpogosteje je tekaški pas namenjen za shranjevanje tekočine oziroma vode, ki je med tekom nujna. Poleg tega vanj tekači najpogosteje spravljajo tudi svoje mobilne telefone, ki jih skorajda vedno, tudi zaradi varnosti, nosijo s seboj.

Kotalke se spet vračajo!

Pa so sploh kdaj odšle? O tem bi lahko še razpravljali, a resnica je naslednja. Kotalke postajajo spet zelo priljubljene, predvsem pri mladih dekletih, ki se želijo preizkusiti v umetnostnem kotalkanju. To je vrsta športa, ki je enakovredna drsanju in rolanju. Pravzaprav se je kotalkanje razvilo iz umetnostnega drsanja.

Kotalke se vračajo

Kotalke so zabavna aktivnost, super rekreacija in zabaven način prevoza

Večino starejših ljudi kotalke spominjajo na mladost, saj je kotalkanje razveseljevalo različne generacije ljudi. A kotalke so tudi danes (spet) zelo “in”. Dandanašnji modeli so tehnološko dovršeni – tako imate na voljo različne dizajne ter oblike kotalk. Izbira je tako velika, da bo odločitev kar težka. Ob tem naj navedemo še naslednji pomemben podatek. Kotalke za odrasle se ponašajo s čevljem iz umetnega usnja ter imajo zamenljiva kolesca. Otroške kotalke pa so izdelane tudi v raztegljivi varianti, zato bodo rasle skupaj z vašim otrokom.
Verjetno vas zanima še cena kotalk? Cena se razlikuje od modela do modela, na splošno pa lahko zapišemo, da boste za njih odšteli od 70 pa vse do 200 evrov. To je seveda odvisno predvsem od tega, ali vam bodo kotalke služile za užitek in zabavo ali pa se boste podali v bolj profesionalne vode.

Ni pomembna le cena kotalk

Ko se odpravljate v trgovino po kotalke, se nikar ne ozirajte samo na ceno. Zelo pomembno je to, da se bodo kotalke dobro prilagajale vaši nogi, da bodo udobne ter vas nikjer ne bodo tiščale. Razmislite še o tipu koles za kotalke ter o sistemu vezanja. Kotalke vas morajo pritegniti tudi vizualno. Tu bo izbira še bolj težka, saj obstajajo modeli v pestri paleti mavričnih barv, za ljubitelje bolj umirjenega okusa pa so na voljo kotalke v nevtralni barvi.
Poznamo več vrst kotalk: kotalke za rekreativno kotalkanje, za normalno kotalkanje, za ples, za začetnike ter za profesionalce. Pred nakupom si vzemite dovolj časa in premislite, kaj od kotalk sploh želite. Za nasvet lahko povprašate izkušenega prodajalca v trgovini. Le tako boste opravili uspešen nakup, kotalke pa vam bodo še dolgo zvesto služile. Izbiro preverite tukaj.

Avstrija je smučarska dežela

Avstrija je dežela smučanja. Zemljevid Avstrije nam pokaže, kako gosto je Avstrija posejana s smučišči. Izjema sta skrajni vzhod, ker razmer za smučanje preprosto ni. Zato pa je bistveno več smučišč v vseh preostalih delih. Gosto posejana smučišča niso nič posebnega, če se zavemo značilnosti površja Avstrije.

Zgolj dve tretjini površine države leži na nadmorski višini pod petsto metrov, kar dvainšestdeset odstotkov ozemlja pripada Vzhodnim Alpam. Hribovje ob robu Alp in Karpati zavzemajo dvanajst odstotkov ozemlja, gričevje ob robu Panonske nižini prav tako dvanajst odstotkov ozemlja.

Avstrijska granitna planota zavzema deset odstotkov Avstrije, štiri odstotke ozemlja prispeva Avstrijski del Dunajske kotline. Dežela Tirolska ima sto enaindvajset smučišč, Solnograška enainpetdeset, Štajerska enainsedemdeset, Predarlska dvainštirideset, Koroška sedemindvajset, Zgornja Avstrija sedemindvajset, Spodnja Avstrija dvaintrideset, Gradiščanska eno ter Dunaj prav tako eno smučišče.

Če se odpravljate na smučanje, preverite SkiFun za nastanitev v Avstriji.

Smčarskih središč v Avstriji je ogromno
Avstrija je smučarski raj na zemlji

Sloveniji najbližja smučišča

Sloveniji najbližja so smučišča na območju zveznih dežel Koroška in Štajerska. Koroška ima kot rečeno sedemindvajset smučarski središč, smučišča so dobro znana in obiskana. Štajerska ima bistveno več, kar enainsedemdeset smučarskih središč.

Turistična odličnost se ne kaže zgolj na smučiščih, ampak tudi izven prog ter izven smučarske sezone. V vseh letnih časih se najde veliko zanimivega, v glavni smučarski sezoni pa prav tako veliko zanimivega izven smučišč. Kar je prikladno za ljubitelje drugih zimskih športov in aktivnosti ali člane družin ter drugih skupin, ki iz takšnega ali drugačnega razloga niso navdušeni nad športom.

Avstrija lahko tako na mnogih smučišč in s smučišči povezano ponudbo ponudi kulinariko, wellness storitve ter druge možnosti za sprostitev. Na številni smučiščih pa Avstrija poleg obilice smučarski prog lahko ponudi tekaške proge od lahkih do težkih, višinske tekaške proge, zimske pohodne poti sankaške proge, od katerih so mnoge tudi osvetljena, ledene površine jezer, vožnje konjsko vprego, turno smuko ter pohode s krpljami. Avstrija je smučarski turizem izpopolnila do perfekcije, vendar ne počiva na lovorikah.

 

 

Prehrana športnika je vir energije

Prehrana športnika je vir energije, ki zagotavlja vse potrebno za dober trening in rezultate nastopov. Pogosto se prehrana športnika na žalost postavlja v ozadje, čeprav je temelj dobrega treninga in rezultata. Brez kakovostno in količinsko ustrezne prehrane aktivni rekreativec ali profesionalni športnik rezultatov treninga ali tekmovanja ne bi mogel dosegati.

 

Proteini - whey za športnike
Prehrana športnika – Whey proteini

Prehrana pred, med in po naporih

Športni rezultati in dosežki pomen prehrane lahko zlahka potrdijo. Primerjamo rezultata z zaužito optimalno prehrano in rezultat brez zaužite ali optimalno zaužite prehrane. Optimalna prehrana športnika ne zagotavlja zgolj dobrega vira energije za nastope ali treninge, ampak je pomembna tudi po nastopih ali treningih. Po nastopu ali treningu je telo športnika ali rekreativca izčrpano, potrebuje regeneracijo. V procesu regeneracije prehrana športnika pripravi za aktivnosti naslednjega dne. Pogosto je prvi obrok zaužit kmalu po nastopu oziroma treningu. Poleg ustrezne kakovosti sestavin, mora prehrana športnika zagotoviti tudi čim enostavnejšo presnovo.

To je mogoče doseči z živili, ki jih človeško telo lahko hitro in z majhnimi napori pretvori v koristi. Posebnost je prehrana športnika med treningi ali nastopi. Potrebna je ob večjih in dolgotrajnejših naporih. Težavo pri pridobivanju koristi lahko povzroči telo samo, ki se ob opravljanju obilice funkcij preprosto povedano zmede. To lahko opazimo na različne načine ter preko različnih znakov.

Človeško telo je sposobno preko znakov opozoriti na nepravilnosti v prehranjevanju, vendar jih je potrebno prepoznati ter se nanje pravilno odzvati. Preprost glavobol je lahko znak dehidracije oziroma pomanjkanje tekočine. Najslabše je v tem primeru zdraviti glavobol na klasičen način, prava rešitev je oskrba telesa s tekočino. Tako tekočina, kot hrana, se pogosto med daljšimi in večjimi telesnimi napori tudi napačno uživa. Telo nas na pomanjkanje opozori, vendar je takrat za normalno prehranjevanje največkrat že prepozno. Veliko boljši pristop za aktivne rekreativce ali športnike je zmerna in konstantna prehrana športnika med samim časovno različno trajajočim treningom ali nastopom.

Fitnes, zdrav duh v zdravem telesu

Fitnes je stanje, ki bi ga lahko imenovali zdrav duh v zdravem telesu.

Beseda fitnes je tujka, izpeljana je iz besede fit. Besedo fit smo tudi poslovenili, z njo so označeni dobra postava, dobra telesna pripravljenost, dobro splošno zdravstveno stanje in podobno. Pogosto je beseda fitnes povezana tudi s prostorom, kjer se izvajajo športne aktivnosti na raznih napravah in trenažerjih. Vendar je v tem primeru to pogovorni izraz, uradno se beseda fitnes ne uporablja samostojno. Dodano ima lahko besedo center ter uporablja skupaj kot fitnes center. Podobno so lahko besedi fitnes pridružen drugi izrazi, kot je recimo studio. Vendar je v tem primeru fitnes studio zgolj drug izraz za športni objekt v katerem se z posebnimi vadbenimi napravami izvaja različne vaje. Biti fit na drugi strani pomeni imeti dobro psihično in fizično kondicijo. Doseči takšno stanje ni enostavno, tudi njeno vzdrževanje ni enostavno. Človek mora športne aktivnosti, prehrano, počitek in druge aktivnosti jemati samoumevno ter jih vključiti tudi na razna druga področja. Primer je izogibanje alkoholu, zagotavljanje optimalnega počitka in podobnega. Zato fit osebe zgolj izjemoma uživajo alkohol, zabavam in drugim dogodkom pa se zlahka odrečejo, če potrebujejo počitek. Meja dovoljenega alkohola in drugih razvad je zelo tanka, vsaka prekoračitev se lahko maščuje. Pretiran alkohol lahko dehidrira telo, povzroča pa tudi druge vrste problemov. Trening naslednji dan niti približno ne bo enak treningu brez popitega alkohola prejšnji dan. Podobno velja za spanje, počitek ter razne druge razvade. Ki so za povprečnega človeka nekaj normalnega in sprejemljivega. Zato fit stanje zahteva tudi precej odrekanja, napora in znoja. Napačno je razmišljati, da fit stanje dosežemo brez napora, znoja ter včasih poškodb. Problem takega razmišljanja je predvsem pomanjkanje izkušenj z rekreacijskimi ali športnimi aktivnostmi. Kdor se vsaj malce resno ukvarja z rekreacijo ali športom ve, da brez znoja in naporov dosežkov ni.

Preverite raznovrstno opremo v naši kategoriji Fitnes – Superge.si.