Avstrija je smučarska dežela

Avstrija je dežela smučanja. Zemljevid Avstrije nam pokaže, kako gosto je Avstrija posejana s smučišči. Izjema sta skrajni vzhod, ker razmer za smučanje preprosto ni. Zato pa je bistveno več smučišč v vseh preostalih delih. Gosto posejana smučišča niso nič posebnega, če se zavemo značilnosti površja Avstrije.

Zgolj dve tretjini površine države leži na nadmorski višini pod petsto metrov, kar dvainšestdeset odstotkov ozemlja pripada Vzhodnim Alpam. Hribovje ob robu Alp in Karpati zavzemajo dvanajst odstotkov ozemlja, gričevje ob robu Panonske nižini prav tako dvanajst odstotkov ozemlja.

Avstrijska granitna planota zavzema deset odstotkov Avstrije, štiri odstotke ozemlja prispeva Avstrijski del Dunajske kotline. Dežela Tirolska ima sto enaindvajset smučišč, Solnograška enainpetdeset, Štajerska enainsedemdeset, Predarlska dvainštirideset, Koroška sedemindvajset, Zgornja Avstrija sedemindvajset, Spodnja Avstrija dvaintrideset, Gradiščanska eno ter Dunaj prav tako eno smučišče.

Če se odpravljate na smučanje, preverite SkiFun za nastanitev v Avstriji.

Smčarskih središč v Avstriji je ogromno
Avstrija je smučarski raj na zemlji

Sloveniji najbližja smučišča

Sloveniji najbližja so smučišča na območju zveznih dežel Koroška in Štajerska. Koroška ima kot rečeno sedemindvajset smučarski središč, smučišča so dobro znana in obiskana. Štajerska ima bistveno več, kar enainsedemdeset smučarskih središč.

Turistična odličnost se ne kaže zgolj na smučiščih, ampak tudi izven prog ter izven smučarske sezone. V vseh letnih časih se najde veliko zanimivega, v glavni smučarski sezoni pa prav tako veliko zanimivega izven smučišč. Kar je prikladno za ljubitelje drugih zimskih športov in aktivnosti ali člane družin ter drugih skupin, ki iz takšnega ali drugačnega razloga niso navdušeni nad športom.

Avstrija lahko tako na mnogih smučišč in s smučišči povezano ponudbo ponudi kulinariko, wellness storitve ter druge možnosti za sprostitev. Na številni smučiščih pa Avstrija poleg obilice smučarski prog lahko ponudi tekaške proge od lahkih do težkih, višinske tekaške proge, zimske pohodne poti sankaške proge, od katerih so mnoge tudi osvetljena, ledene površine jezer, vožnje konjsko vprego, turno smuko ter pohode s krpljami. Avstrija je smučarski turizem izpopolnila do perfekcije, vendar ne počiva na lovorikah.

 

 

Prehrana športnika je vir energije

Prehrana športnika je vir energije, ki zagotavlja vse potrebno za dober trening in rezultate nastopov. Pogosto se prehrana športnika na žalost postavlja v ozadje, čeprav je temelj dobrega treninga in rezultata. Brez kakovostno in količinsko ustrezne prehrane aktivni rekreativec ali profesionalni športnik rezultatov treninga ali tekmovanja ne bi mogel dosegati.

 

Proteini - whey za športnike
Prehrana športnika – Whey proteini

Prehrana pred, med in po naporih

Športni rezultati in dosežki pomen prehrane lahko zlahka potrdijo. Primerjamo rezultata z zaužito optimalno prehrano in rezultat brez zaužite ali optimalno zaužite prehrane. Optimalna prehrana športnika ne zagotavlja zgolj dobrega vira energije za nastope ali treninge, ampak je pomembna tudi po nastopih ali treningih. Po nastopu ali treningu je telo športnika ali rekreativca izčrpano, potrebuje regeneracijo. V procesu regeneracije prehrana športnika pripravi za aktivnosti naslednjega dne. Pogosto je prvi obrok zaužit kmalu po nastopu oziroma treningu. Poleg ustrezne kakovosti sestavin, mora prehrana športnika zagotoviti tudi čim enostavnejšo presnovo.

To je mogoče doseči z živili, ki jih človeško telo lahko hitro in z majhnimi napori pretvori v koristi. Posebnost je prehrana športnika med treningi ali nastopi. Potrebna je ob večjih in dolgotrajnejših naporih. Težavo pri pridobivanju koristi lahko povzroči telo samo, ki se ob opravljanju obilice funkcij preprosto povedano zmede. To lahko opazimo na različne načine ter preko različnih znakov.

Človeško telo je sposobno preko znakov opozoriti na nepravilnosti v prehranjevanju, vendar jih je potrebno prepoznati ter se nanje pravilno odzvati. Preprost glavobol je lahko znak dehidracije oziroma pomanjkanje tekočine. Najslabše je v tem primeru zdraviti glavobol na klasičen način, prava rešitev je oskrba telesa s tekočino. Tako tekočina, kot hrana, se pogosto med daljšimi in večjimi telesnimi napori tudi napačno uživa. Telo nas na pomanjkanje opozori, vendar je takrat za normalno prehranjevanje največkrat že prepozno. Veliko boljši pristop za aktivne rekreativce ali športnike je zmerna in konstantna prehrana športnika med samim časovno različno trajajočim treningom ali nastopom.

Fitnes, zdrav duh v zdravem telesu

Fitnes je stanje, ki bi ga lahko imenovali zdrav duh v zdravem telesu.

Beseda fitnes je tujka, izpeljana je iz besede fit. Besedo fit smo tudi poslovenili, z njo so označeni dobra postava, dobra telesna pripravljenost, dobro splošno zdravstveno stanje in podobno. Pogosto je beseda fitnes povezana tudi s prostorom, kjer se izvajajo športne aktivnosti na raznih napravah in trenažerjih. Vendar je v tem primeru to pogovorni izraz, uradno se beseda fitnes ne uporablja samostojno. Dodano ima lahko besedo center ter uporablja skupaj kot fitnes center. Podobno so lahko besedi fitnes pridružen drugi izrazi, kot je recimo studio. Vendar je v tem primeru fitnes studio zgolj drug izraz za športni objekt v katerem se z posebnimi vadbenimi napravami izvaja različne vaje. Biti fit na drugi strani pomeni imeti dobro psihično in fizično kondicijo. Doseči takšno stanje ni enostavno, tudi njeno vzdrževanje ni enostavno. Človek mora športne aktivnosti, prehrano, počitek in druge aktivnosti jemati samoumevno ter jih vključiti tudi na razna druga področja. Primer je izogibanje alkoholu, zagotavljanje optimalnega počitka in podobnega. Zato fit osebe zgolj izjemoma uživajo alkohol, zabavam in drugim dogodkom pa se zlahka odrečejo, če potrebujejo počitek. Meja dovoljenega alkohola in drugih razvad je zelo tanka, vsaka prekoračitev se lahko maščuje. Pretiran alkohol lahko dehidrira telo, povzroča pa tudi druge vrste problemov. Trening naslednji dan niti približno ne bo enak treningu brez popitega alkohola prejšnji dan. Podobno velja za spanje, počitek ter razne druge razvade. Ki so za povprečnega človeka nekaj normalnega in sprejemljivega. Zato fit stanje zahteva tudi precej odrekanja, napora in znoja. Napačno je razmišljati, da fit stanje dosežemo brez napora, znoja ter včasih poškodb. Problem takega razmišljanja je predvsem pomanjkanje izkušenj z rekreacijskimi ali športnimi aktivnostmi. Kdor se vsaj malce resno ukvarja z rekreacijo ali športom ve, da brez znoja in naporov dosežkov ni.

Preverite raznovrstno opremo v naši kategoriji Fitnes – Superge.si.